Biler - nyheder, guides og test

  Biltype
  Bilmærke
Ford (11)
VW (11)
BMW (9)
Peugeot (9)
Opel (7)
Honda (6)
Audi (5)
Vælg bilmærke
close
  Emner
Love & regler (0)
Luksus (5)
Miljø (2)
Sport (4)
En BMW-sportsvogn for 3.500 kr. om måneden. Eller Maserati for 7.000 kr. Det er klart, at flexleasing – både for firmaer og for private – lokker mange til. Og ja, flexleasing er en billigere måde at komme bag rattet i en drømmebil. Men systemet har én afgørende fælde: afskrivningen. Er den for stor ...
Leasing tager sig jo tillokkende ud. Men er leasing nu også den klogeste måde at skaffe sig ny bil på? Peugeot siger ja. Toyota både og. Mens Citroën siger nej da – det er klogest at købe. Se, hvordan tre forskellige firmaer sælger den samme bil på tre forskellige måder.
Læs det med småt, før du skriver under på leasingkontrakten. Selv om det er blevet lettere at gennemskue, er der faldgruber.
Nye plug-in hybridmodeller som VW Passat GTE og BMW 320E følger Mercedes 350e.
Rust: En tre år gammel tidligere leasingbil er en genvej til en stor bil til en fornuftig pris. Men den skal undersøges for begyndende rust, inden du kører bort i drømmebilen.
Stadig flere af de professionelle bilister vil have automatisk gearskifte i den nye firmabil.
De lavere afgifter smitter af på firmabilerne, der typisk falder 20.000 kr. i beskatning.
Delebiler hører byerne til, og der er risikoen for skader højere, advarer forbrugerøkonom.
Helt ny bil, lav førstegangsydelse og ingen bekymringer om værditab. Det er ifølge FDM de store fordele ved at lease i stedet for at eje. Men måske er der en anden og endnu billigere vej at gå. Hør hvad forbrugerøkonom Allan Skytte Christensen foreslår.
De to førende bilmærker i Danmark er lige nu Peugeot og Volkswagen. Den ene satser på, at kunderne leaser, den anden på, at kunderne køber. Hvorfor to så forskellige metoder?
Vi anbefaler
Loading...