Anmeldelse:
Anmeldelse: 5 out of 6
Find mere om:
Test af Ford Fiesta 1,0 Ecoboost Titanium | bil.guide.dk

Test af Ford Fiesta 1,0 Ecoboost Titanium

Ford Fiesta er noget så attraktivt som en mini, der taler lige så meget til følelserne som fornuften.


Især på de krogede sogneveje, hvor Fiesta forfører med forrygende køreegenskaber. Selv den mindste smuttur forvandles til tango for to, når den spændstige undervogn reagerer på dit mindste vrik med rattet, glider elegant henover asfaltens bump og altid lader dig vide med millimeters nøjagtighed, hvor I befinder jer på dansegulvet.Fiesta genopliver simpelthen begrebet at ”føre” et køretøj.

Mekanikken spiller dygtigt med. Gearskiftet er kort og kontant, koblingen let og præcis og motoren villig og veloplagt. Vores favorit er den 100 hestes Ecoboost, der snurrer lystigt og har bundtræk som en større motor, men alligevel et officielt forbrug på kun 23,3 km/l.

Med til Fiestas indre kvaliteter hører en usædvanlig vellykket førerplads. Normalt må man indgå en masse kompromiser i biler, der blot er fire meter lange, men ikke her. Med multijusterbart rat og forsæder, der kan skubbes bagud i det uendelige, sidder selv høje chauffører perfekt i førersædet.

Taberen er voksne bagsædepassagerer, der får klemt knæene, og deres bagage er der heller ikke ret meget plads til.

Uanset alder sætter man pris på udsynet: Den dramatiske kileform, der udvendig giver Fiesta dynamik, sørger samtidig for lys og overblik fra forsæderne, fordi sideruderne nejer dybt ned mod fronten.

Testbilen, 1,0 Ecoboost Titanium, koster 163.410 kr. mens en billigere Trend starter fra 143.910, dog uden bl.a. aircondition og alufælge.

Sammen med VW Polo er Fiesta den mest harmoniske bil, som også virker godt skruet sammen, men altså med en af de mindste kabiner. Kan du leve med det, bør valget falde på den fabelagtige Ford.

Ford Fiesta

1,0 Ecoboost Titanium

  • Pris: 163.410 kr. plus lev.
  • Forbrug: 23,3 km/l
  • Co2 per km: 99 gram
  • Grøn ejerafgift: 290 kr. halvårligt
  • Motor: Trecylindret 0,9 benzinmotor
  • HK: 100
  • Moment: 170/ 1.500 o/ min.
  • Topfart: 180 km/t
  • 0-100 km/t: 11,2 sek.

Test af Ford Focus 2015 1,0 ecoboost Trend

15-10-2014: Premiere: Ford Focus ser bedre ud, kører fantastisk og giver mere for pengene. Facelift har gjort den til en af klassens bedste biler. Læs artikel

Nyhed: Ny Fiesta med symaskine-motor

30-11-2012: Lige på den anden side af nytår holder den nye Ford Fiesta 2013 klar. Med masser af udstyr og gode priser, men ét trykker mere igennem en noget andet: Fords 3-cylindrede motor med navnet EcoBoost – en perle af en motor, konstaterer vi efter de første km. Læs artikel

Test: Sekskamp i Golfklassen

14-10-2012: Den helt nye Kia Ceed, udfordrer sammen med den næsten lige så friske Hyundai i30, de klassiske konkurrenter som Citroën C4, Ford Focus, Opel Astra og Volkswagen Golf. Læs artikel

Test af Ford Focus 1,6

14-10-2012: Ford Focus er den mest velkørende bil. Alligevel er komforten også i top. Læs artikel

Test: Biltest: Hov – der er kun tre cylindre

30-06-2012: Ford Focus med en lille motor. Men kombineret med turbo er det et trumfkort. Læs artikel
Læs også
Loading...
Mest læste
Loading...